понеделник, 14 май 2012 г.

Български пушачи

Вчера бях на протест, първия в живота ми, трябваше да се противопоставим на правителството за тоталната забрана за пушенето на обществени места. Започна в четири часа група Хоризонт откриха концерта (имаше и такъв) с разни хубави песни авторски и световни известни. После на трибуната излязоха и хората от бранша на хотелиерите. От сцената плюха закона и други известни хора от сорта на Андрей Райчев, Андрей Слабаков, както и всички изпълнители. Изредиха се няколко неизвестни чалгии, както Дичко с няква там група, Ъпсурд и за финал бе оставен сигнал.
Имаше максимум 300 човека- спартанци пазещи прохода на тютюнопушенето. Оказа се обаче, че повечето отказват да се подпишат в петицията против този безумен закон- „Явно са тук за концерта”- повтаряха момиченцата събиращи подписи.
Този мирен протест бе организиран от хората, искащи да защитят хляба си, или иначе казано от хотели и ресторантьори.  Парадокса настъпи обаче когато те си тръгнаха първи. В интерес на истината до края останахме аз, Слабаков, неколцина ентусиасти както и тумба клошари и цигани…
 Събитието бе прекъснато към шест и двайсет когато сигнал беше на сцената, а един от организаторите каза край. Караджата искаше да изпее още една песен поне, но му бе отказано.
Вярно, че беше студено, но теб тъп български пушачо ти е супер когато ходиш по барове и дискотеки и може с питието да запалиш цигара, нали? Сега да те питам къде беше, когато Ние отстоявахме нашето, а и твоето право да си димиш в обособените ти места? Не, не ми отговаряй бил си на топло вкъщи и си казвал: „Гледай ги тия лудите, на тоя студ и на тоя вятър, вдигат там някакъв шум, кой ли ще ги чуе!?” Докато мислиш така, а ние неколцината луди сме там на студа и вятъра, закона върви напред и освен ние и ТИ няма да може да пушиш от  първи в кафето. За да ти докажа, че си ебати Тъпънара- ти български пушачо ще ти кажа само, че половината от изпълнителите бяха непушачи, но подкрепиха, а Ти този, който пуши не си изкара гъза навън да кажеш: „Искам право да имам право!”
Какво се блъскам и аз?! То е ясно в нашата държава, никога няма да сме единни и ще ни мачкат до дупка. Българино докато не се събудиш и не излезеш от съня на „ Мирна главица, сабя не я сече” ще си останеш на „Ако аз бях на власт…” само не се заблуждавай, ако ти беше на власт щеше да си същото лайно като сегашните властимащи. Твоята кошница щеше да е най-важна, нали?

1 коментар:

  1. Не съм съгласен с подкрепата на пушенето, но както видях по средата на поста ти, това не ти е основната идея на поста. Тъй че ще пробвам да се абстрахирам от повода за протеста (всеки има право на лично мнение и защита на интересите си), а по-скоро ще коментирам това, че си безумно прав за останалото.
    Българинът е толкова силен на думи, толкова силен на натискане бутона "Ще присъствам" на някое събитие във фейсбук и толкова негласен, когато трябва да покаже нещо наистина. Най-използваното глаголно време в България, по мое мнение е "ще" и за жалост не само от политиците, както е в някои от по-развитите останали държави. "Ще отидем", "ще протестираме", "ще видиш ко ша та напраа довечера", ама като стане време за действия - я по-добре да си изпия биричката пред телевизора, да псувам как аз "ще" изиграя мача (ако бях там), как аз "ще" гласувам (ако не вали, хубаво е времето и няма опашка пред урните, ако Венера е в Козирог и ако съседа не ме покани на ракийка). За добро или за зло фейсбук (все още) не е приет за официален начин за изява на протест, единствения правов начин е да си мръднеш д-то. Но уви.

    ОтговорИзтриване