четвъртък, 6 януари 2011 г.

Митове или наука, къде се крие истината?

  Днес докато си четях, в автобуса, една книга подарена ми от един прекрасен човек, който с този си жест успя да задържи усмивката на лицето ми почти през целия ден, попаднах на едно изречение, което ме накара да се замисля. Там се казваше, че всяка теория за създаването на света е абсурдна. Става въпрос за сътворението от гледна точка на на религиите. Това ме накара да се замисля и стигнах до някъв странен извод. Осъзнах, че всяка една религия се крепи на митове и легенди, които са недоказуеми. В нашата (христянството) бог създал Зземята и небето от нищото. не съм запознат с другите религии в детайли, но се обзалагам, че и там е същото или адски подобно.
  Добре, хубаво, създал е Земята и небето, а него кой го е създал? Нищото? И тук се намесва науката, даваща нормално, логично и издържано доказателство. Земята е била супа бла, бла, бла появява се атмосфера бла, бла, бла пъви клетъчни организми бла, бла, бла еволяция бла, бла, бла съвремие.
  Наистина съгласен съм, че и в научните доказателства липсва някои неща, като например така нареченот "липсващо звено" при прехода от маймуна към човек. А и сигурно още един куп такива, за които и аз не знам. Но въпреки всички липсващи парченца от научния пъзел, аз лично винаги ще вярвам и не само, защото съм атеист а и защато при митовете (така ще нарека всички възможни религии по Света) не липсвтат просто парченца, а направо са се появили кратери от липсваща информация. А има и друг факт повечето неща, които са "божие дело" са доказани и обяснени по научен път.

2 коментара:

  1. Лошото е, че никой си няма и най-малка идея как се е създал света. Теорията за Големия взрив - най-поддържаната теория във физичните среди, разказва какво се случва с Вселената от 0,00...001 секунди нататък. Но преди това - въпроси от рода на каква е тази свръхплътна точка, какви са законите на физиката в нея, как тя се е зародила - са лишени от смисъл. Въпроса кой/какво и как се е създала тази първична точка е също толкова нерешен колкото и съществуването на какъвто и да е бог.

    ОтговорИзтриване
  2. П.С. Много по-любопитен ми е следният въпрос за всички вярващи: Адам и Ева имат двама сина (вж. Библията) - Каин и Авел. Каин убива Авел по някое време, се тая. Как продължава да съществува човечеството?!?

    ОтговорИзтриване